CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

السبت، 13 ديسمبر 2008

لماذا نستسلم للوحدة؟؟



قد تكون
الوحدة كتابا مطالب أن تقرأ فية كل سطر
وقد تكون
بناءا مطالب أن تبنى انت سقفة


ولكن!!
ليس على حساب أن تهدم بنيان حياتك
وتمزق كتب سعادتك لتقرأكتاب الوحدة
فتنعزل عن غيرك وحيدا بائسا
لتخرج بعد ذلك
لترى أصحابك عاشوا ونجحو فى حياتهم
وبنو ماكان بامكانك ان تفعلة
وأنت...
فى نقطة البداية!!
عندها لا تقل الوقت قد سرقك
بل انت من سرقت الوقت
والسبب؟؟
استسلامك للوحدة
((نصيحة))
اذا احتضنتك الوحدة يوما
فلا تجعلها صاحبا لك كل يوم
حتى وان تلوثت حياتك بالهموم
ليكن شعارك ((غدا أفضل))

25 اللى شرفونى:

Abdallah Hosni يقول...

بسم الله ماشاء الله

....................

اذا احتضنتك الوحدة يوما
فلا تجعلها صاحبا لك كل يوم حتى وان تلوثت حياتك بالهموم
ليكن شعارك ((غدا أفضل))
......................

ان شاء الله ربنا ييسر ونكمل طريق الامل والتفاؤل اللى ماشيين فيه :)

بجد موضوع ولا اروع..خير الكلام ماقل ودل
موضوع جه فى وقته ربنا يجزيكي خييييير

روح الاسلام يقول...

3abdallah
كالعادة أول تعليق
وان شاء الله ربنا هاييسرلك وتكمل
اللى انت ناوى تعملة..وباعدين كل
المواضيع بتاعتى كلها ماتجيش فى مواضيع
حضرتك حاجة..بجد جزاك الله خيرا على
سبقك للجميع فى الرد على مواضيعى
المتواضعة دى

أحمد محمد عبد الوهاب يقول...

السلام عليكم
..............................
ما شاء الله موضوع رائع جدا وجه في وقته جدا وربنا يصبرنا جميعا
..............................
أدعوكم لزيارة المدونة الجديدة المتواضعة لأن القديمة حصلها حادثة
..............................
والسلام عليكم

روح الاسلام يقول...

بحلم بحلم لو عاد الاسلام
وعليكم السلام
...................
جزاك الله خيرا يا أحمد على التعليق وأتمنى انى دايما أنزل مواضيع مفيدة وف وقتها زى مانت بتقول
...................
هىء هىء هىء الله يرحمها كانت مدونة جميلة والله بس على العموم حااااااضر انا هازور المدونة الجديدة وانا واثقة انها هاتبقى جميلة جدا

امل الاسلام يقول...

bgd 3andk 72 we ba3din e7na mn omt mohamed ya3ny msh lazm nfkr 5als fe alw7da /7ta lw sh3rna beha nmsk al mos7af we nqra2 bgd we nqom ntwda we nsaly rak3ten we7na msh han7s belw7da 5aaaaaals
weana asfah 3la el2talah

روح الاسلام يقول...

أمل الاسلام
ميرسى أوى ليكى ياجميل على مرورك وعلى
تعليقاتك اللى ديما بتفيدنى انا
شخصيا وعلى انك مهتمة بمتابعة مدونتى
المتواضعة دى وميرسى أكتر على الاضافة الجميلة دى
وبتعدين تعالى هنا اطالة مين بس دة
انتى كلامك كلة على قلبى زى العسل والله
تقبلى تحياتى

غير معرف يقول...

ay 5dmah ya m3alm :)
marim

شهيدة الاسلام يقول...

بجد بجد الموضوع عجبنى جدا
يارتنى سمعت كلامك
كان زمانى بقيت اول رد
كل شوية كنتى بتقوليلى
انى ارد على الموضوع الجديد
وكنتى كمان بتقوليلى
انه احسن موضوع انتى حطتيه
لكن انا كنت بكسل هىءهىءهىء
ويارتنى ماكسلت
ماعلش بقى..سامحينى
بس بجد تسلم ايديكى
انا معرفش انتى كنتى
مخبية دة كلو فين
ايوة كدة ورينا يا نودى...

sara draz يقول...

اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ثانيا بجد بجد مش قادرة اقولك قد ايه البوست رائع
وفعلا عندك حق فى كل اللى قولتييه
بس انا مستغربة لييه الموضوع ده؟؟؟ولييه الوحدة؟؟؟
وتحياتى اليكى
وتسلمين

خديجة عبدالله يقول...

بسم الله ماشاء الله
روووعة بجد يا جميل تسلم ايدك :)

كلام بجد جميل وفكر راقى وقلب طيوب خالص .. بحبك وبحب تدويناتك كلها أمل وعمل ربنا يتقبل منك وينفع بيكى

روح الاسلام يقول...

شهيدة الاسلام
أولا ياستى ميرسى أوى على مرورك
.................
ثانيا بقة ماتزعليش نفسك كدة خيرها فى غيرها وباعدين يعنى فى الأول ولا فى الآخر لازم هاتردى ولا اية؟؟هههههه
................
ميرسى أوى ياسوسو وربنا يخليكى ليا يارب

روح الاسلام يقول...

ريحانة الاسلام
الأول عاوزة أقوللك ميرسى أوى على مرورك
................
ثانيا بقة ياستى أنا ((عندى أمل)ومستحيل هانزل موضوع مافيهوش أمل وانا شايفة ان الوحدة دى واقع يعنى فى ناس كتييير بيحسو بيها فأنا وانا باكتب الموضوع كان هدفى انى أخرج أى حد وحيد من المود دة فاهمانى
..................
لكن بجد بجد انتى دايما منورانى بتعليقاتك الجميلة دى وتسلميلى ياقمر

روح الاسلام يقول...

خديجة عبدالله
بجد ميرسى أوى أنا فعلا ماباقدرش أرد
أو مابابقاش عارفة أقول اية قدام
كلامك الرقيق دة وبجد انتى ماتعرفيش
انا قد اية بافرح لما بلاقيكى معلقة
عندى ومرورك والله بيبقى على قلبى زى
العسل وفى الآخر مش عارفة أقوللك غير
جزاكى الله خيرا

أشتاق للشمس في ظلمة اليأس يقول...

اسلوبك جامد موت في الكتابة
بتكلمي بواقعية جامدة جدا حسة بأكتر الناس
ويارب يكون في غدا أفضل في حياة عنونها غريب أوي
وأدعوكي لزيارة مدونتي المتواضعة

غير معرف يقول...

روح الاسلام.
بجد روحك حلوة وكلامك أجمل .
الوحدة فعلا مش كويسة بس في بعض الأوقات بنقع فيها وبتكون ضرورية .
وبعض الأوقات بنقع فيها ولازم نخرج منها .
أشكرك وتحياتي لكي ودمتي على خير ...

روح الاسلام يقول...

أشتاق للشمس فى ظلمة اليأس
انا باشكر حضرتك جدا على زيارتك
لمدونتى المتواضعة دى وباشكرك برضة
على المجاملة الرقيقة دى واللى تدل
على شخصية رقيقة وجميلة جدا
وتقبلى تحياتى

روح الاسلام يقول...

australia
ميرسى أوى ليكى ياقمر على مرورك
الجميل دة وعاوزة أقوللك ان فعلا
الكلام اللى انتى قلتية دة صح وانا
معاكى فية لكن انتى بتقوللى اننا
أحيانا بنقع فيها وبتكون ضرورية
لكن أنا شايفة ان دى حالة نادرة لأن
من رأيى المتواضع اننا احنا اللى
بنخلق الوحدة علشان كدة احنا بس
اللى نقدر نتغلب عليها
بس بجد ميرسى جدا

أحمد محمد عبد الوهاب يقول...

السلام عليكم
.............................
خبر عاجل رجعت المدونة الأديمة ويري الناس تشوف المدونة الجديدة عشان انا عاملها للناس مش لنفسي لو سمحتو
.............................
نأسف على الإزعاج والسلام عليكم

أحمد محمد عبد الوهاب يقول...

ههههههههههه
محدش يخدها بجد أنا كنت بهزر بجد زي فنان ماسك ريشة بيبدع بيها هي دي طريقة تدوين الفنان روح الإسلام

آلاء محى يقول...

تدوينة اكثر من رااائعة


وفى الجوووووووووووووون

ماشاء الله عليكى باقمر


ربنا يبارك فيكى

روح الاسلام يقول...

الاء الرحمن
ربنا يخليكى ليا ياقمر ومايحرمنيش أبدا من تعليقاتك الرقيقة دى وان شاء الله ربنا يجزيكى خير دايما بأذن الله

فارس الاسلام يقول...

ايةاية دة بس يا نودى اية المواهب دى انا اول مرة اعرف انك بتعرفى تحطى مواضيع حلوة كدة دانتى فعلا ولا الفنان زى احمد مابيقول بجد موضوع هايل وتسلمين
انا طبعا غنى عن التعريف
تقبلى مرورى...

AhMeD RaDy يقول...

مع غزة .. ولو باضعف الايمان

بسم الله الرحمن الرحيم

شارك

بدعاء واحد

فى

صلاة الفجر ليوم الاربعاء القادم

31-12-2008

وصيام الخميس تطوعا

1-1-2009

روح الاسلام يقول...

فارس الاسلام
طبعا ياباشا غنى عن التعريف هوة حد مايعرفش ****برضة مش معقول يعنى

وميرسى أوى بجد على الكلام الجميل والمجاملة الرقيقة دى

وألف ألف مبروك على المدونة وان شاء الله تكون حجة ليك مش عليك

وجزاك الله خيرا

روح الاسلام يقول...

احمد راضى
جزاك الله خيرا على النصيحة دى وربنا يعينك يارب انك توصلها لمدونين كتير

وانا بادعي لأهل غزة علطول وبأذن الله هاصوم يوم الخميس

وان شاء الله ربنا هاينصر اخواننا فى غزة لأنهم على حق

وربنا يعينهم يارب ويبارك فيك
جزاك الله خيرا