CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الأربعاء، 19 نوفمبر 2008

من سيقول لا؟؟؟



هل فكرت يوما ان تقول:لا

ان قول:"لا"هذة المرة يدفعك للنجاح،ويحفزك لصنع مستقبلك!

اذن قلها ولا تخف

قلها لنفسك مرارا

واكتبها..وعلقها على جدار حجرتك

قل:لا.لكل الاشياء السلبية فى حياتك


ارفع رايتك مكتوب عليها:


"لا"للتدخين


"لا"لأصدقاء السوء


"لا"للفشل الدراسى


"لا"لكل شىء سلبى فى حياتى


"لا"لكل مايغضب الله عز وجل


كلمة "لا" هذة المرة لها طعم خاص،وحلاوة تجد أثرها فى سلوكياتك وأفعالك.


فتغير من شخصيتك وجوهرك


بهذة الكلمة:ترضى ربك وتسعد نفسك وغيرك


ستعيش حياة سعيدة بلا سلبية


حياة تكاد تكون خالية من الأخطاء لأنك تقول لا للخطأ


فقلها... ولا تخف

13 اللى شرفونى:

امل الاسلام يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اولا ايه الكلااااااام الجااااااامد ده
بجد ربنا يبارك فيكى
*اللى يشوفك امبارح بليل...مايقولش انك بتفكرى انك تكتبى الكلام ده الصبح خاالص*
ثانيا جميل جدا ان احنا نقول _لا_بس الاجمل ان احنا نقولها بثقه وقدره على التغير وكمان نقدر نقولها فى وجه من يمنع كلمه _لا_
والاروع بقى ان احنا مش نقول لا بس ونسكت بل نبدا بالتغيير فى اللى حولينا ونساعدهم ان هم يقدروا يقولوا _لا_
وده اول طريق فى موضوعك اللى فات_الحريه تسال فهل من مجيب_لان احنا لو قولنا _لا _مره واتنين والف هنحصل على الحريه اللى احنا عاوزنها
وانا اسفه على الاطاله
وتقبلى مرورى
اختك مريم

روح الاسلام يقول...

امل السلام
ههههههه وبتقوليلى ان انا هاطلع من بيتنا على *********على طول دة انتى اللى هاتطلعى من هنا على هناك بصاروخ انتى فاهمانى طبعا هههههههه

بس فعلا انا معاكى فى كل اللى قلتية ودى فعلا اول خطوة فى طريق الحرية وبجد فرحتينى جدا ان الموضوع عجبك تسلميلى يا قمر

إبن مصر يقول...

السلام عليكم

اولا انا بعتذر على عدم اشتراكى فى الموضوع السابق الحريه تسأل ولكنى قرأته وعلقت عليه ولكن يظهر التعليق مش كان على مزاج عم الحج بلوجر
المهم خلينا فى موضوعنا

بجد كويس اننا نقول لأ
بس مش فى كل الأحيان يعنى لما نقول لأ للحاجات اللى انتى ذكرتيها يبقى ماشى وعلى عينى وراسى
انما وبصراحه اللى بيحصل العكس وبيحصل كتير وده سبب تأخرنا وعدم رضاء ربنا علينا ولذلك سلط علينا او حكم علينا من هم ليسوا أهل لهذا الحكم ومع ذلك لا نقول لأ لهم ابدا حتى وان جائتنا الفرصه
طبعا ده مثال وتستطيعى ان تقيسى عليها امثال كثيره ولكنى لا اريد ان اطيل عليكى وكل ما استطيع ان اقوله لكى
الله ينور عليكى وانتى فعلا عندك امل
ارجوا الله ان يتحقق وهو الحريه والبدايه كانت بــ لأ
تحياتى

امل الاسلام يقول...

ههههههههه اكيد فهماك ياهنود
رربنا يحميك وييخليكى دايما بتقولى كلمه الحق
وتقولى _لا_بعلو الصوت
من غير رهبه ولا خوف
وتقولى
انا هاغيظك يامعادى
لان بعقيدتى وبحجاابى
انا هانصرك يابلادى
واو حتى بكلمه واحده بس طالعه من فؤادى

غير معرف يقول...

تسلم اديكى يا نودى على الموضوع
بجد تحفة لازم الواحد يقول لأ على الظلم على اى فساد فى البلد ماهو لازم الواحد يتكلم مش يفضل ساكت زى ميكون مش عايش فى الدنيا ...
بس بصراحة الموضوع عجبنى جدا ...
بجد هايل ...

اختك (سمية) .. (شهيدة الاسلام)...

روح الاسلام يقول...

son of egypt
لأ ابدا يافندم تعتذر على اية بس.دة انا اللى المفروض اقول لحضرتك جزاك الله خيرا على متابعتك للمدونة.وانا مع حضرتك فى اللى قلتة وانا فى الموضوع كنت قلت اننا نقول لأ على كل شىء سلبى يعنى مش بس اللى انا قلتة..وبجد حضرتك ماتتوقش انا فرحانة قد اية ان الموضوع عجب حضرتك وكفاية والله ان حضرتك مشرفنى

روح الاسلام يقول...

امل السلام
ههههههههه انتى عارفة أول لما قريت لماما التعليق بتاعك دة قعدت تقوللى مين العسل دى قلتلها دى مريم قالتلى بجد ماشاء الله عليها مؤلفة باهرة ههههه
بجد بجد مش عارفة أقوللك اية انتى دايما كدة تحرجينى بزوقك العالى..بجد مش عارفة أقولك غير انى احبك فى الله

روح الاسلام يقول...

شهيدة الاسلام
ربنا يخليكى ليا يا جميل والله ربنا مادانيش هدية غير أخت عسل زيك كدة ربنا يحميكى يارب ويحققلك كل اللى بتتمنية

غير معرف يقول...

ربنا يكرمك يااارب ويخليكى ليا
سلميلى على مامتك كتيير
انى احبك فى الله
marim

Abdallah Hosni يقول...

لا"لكل شىء سلبى فى حياتى



"لا"لكل مايغضب الله عز وجل

بجد ربنا يجزيكى خيييييير

ان شاء الله الواحد يتغير من انه سلبي انه يكون ايجابي على طول

روح الاسلام يقول...

3abdallah 7osni
جزاك الله خيرا على مرور حضرتك اللى دايما منورنى بية فى المدونة..ووالله انا أمنيتى اننا نتغير بقة كلنا بسرعة ونخلص هههههههه

إبن مصر يقول...

السلام عليكم

بعد ان قلنا لا فهل تقولين نعم للتاج الذى اتشرف بأن ارسله لكى

اذن فتعالى الى مدونتى وشرفينى بإستلامه ومنتظر الحل قريب

تحياتى اختى الغاليه

روح الاسلام يقول...

ابن مصر
لأ ابدا يافندم دة انا اللى ليا الشرف انى استلم تاج من حضرك وان شاء الله هاجاوب علية فى أقرب وقت