CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الخميس، 24 يوليو 2008

كلام منى ليكو..





كلمات تمس القلب !!!


إذا كنت في صلاة فاحفــــظ قلبك .


وإذا كنت في مجلس الناس فاحفظ لسانك


.وإذا كنت في بيوت الناس فاحفظ بصرك


.وإذا كنت على الطعــام فاحفظ معدتك


.واثــنــتـــان لا تذكرهمـــا أبدأ


:إســـــــــــــاءة الناس إليك.....وإحسانك للناس ....




إعلــم !!!


:ليس غير الله يبقى ..من علا فالله أعلى ..


اعلم رعاك الله ..أنه من عاش مات ..


ومن مات فات ..وكل ما هو آتٍ آت ..




أروع الكلمات !!!


أروع كلمة هي كلمة تستشعر من خلالها بأن روحك خاشعة ودمعتك هادرة على وجنتيك وتقولها بيد مرفوعة


هى كلمة::يــــــا رب ::


أحن كلمة تسمعها تنبعث منها المحبة وصدق الإحساس الذي لا تجده بمكان آخر عندما تخرج تلامس كل حنان العالم


هى كلمة:: أمـــــــــــــي ::


أقرب كلمة إلى قلبك هي ما تداعب قلبك بكل صدق وتشعربقرب الدفء والمشاعر عند قولها وسماعها


هى كلمة:: أخـــتي / أخــــي ::


أصعب لحظة عندما تسمع عن إنسان تحبه مريض ويحتاجك ولا تستطيع قربه وتقف بيد مكتوفة دون حيلة ولا بلسانك كلمة سوى


:: الله يشـــفيه ::


أسوأ لحظة تكون بفرح وسعادة وتتبادل الابتسامات والكلمات وتسمع بخبر وفاة قريب من قلبك فلا تجد إلا دمعة حارقة وكلمة


:: رحمـــــــه الله ::



اتمنى ان شوية الكلام دة يكون عجبكو انا عارفة انى رغاية شوية بس يالله بقة مضطررين تستحملونى ههههههههههههه

24 اللى شرفونى:

Abdallah Hosni يقول...

إذا كنت في صلاة فاحفــــظ قلبك .وإذا كنت في مجلس الناس فاحفظ لسانك .وإذا كنت في بيوت الناس فاحفظ بصرك .وإذا كنت على الطعــام فاحفظ معدتك .واثــنــتـــان لا تذكرهمـــا أبدأ :إســـــــــــــاءة الناس إليك.....وإحسانك للناس
ـــــ

كلمات صغيرة لكن معناها كبيير اوي ده لو الواحد طبقها هاتتحل كل المشاكل
اد ايه الناس معقدة اوي...ده الاسلام دين يسر

جزاكى الله خيرا وربنا يجعله فى ميزان حسناتك

روح الاسلام يقول...

3aballah

جزاك الله خيرا على التعليق الجميل دةوفعلا الاسلام يسر وليس عسر

sara draz يقول...

أصعب لحظة عندما تسمع عن إنسان تحبه مريض ويحتاجك ولا تستطيع قربه وتقف بيد مكتوفة دون حيلة ولا بلسانك كلمة سوى
:: الله يشـــفيه ::
أسوأ لحظة تكون بفرح وسعادة وتتبادل الابتسامات والكلمات وتسمع بخبر وفاة قريب من قلبك فلا تجد إلا دمعة حارقة وكلمة
:: رحمـــــــه الله ::

الكلام ده بجد صعب اوى
ومبرووووووووووووك على المدونة الجديدة
وتحياتى اليكى
وتسلمين

روح الاسلام يقول...

ريحانة الاسلام

الله يبارك فيكى وتسلميلى انتى يا جميل

انى احبكم فى الله يقول...

ايه المواضيع الحامده دى صحيح فضفتك حلوة ذى ما توقعت وقلتلك

بجد الموضوع جميل

روح الاسلام يقول...

انى احبكم فى الله

انتى أجمل يا رنيو يا حبيتى ومنورانى ياجميل بمتابعتك لمدونتى

التائب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
سيدتى روح الاسلام
بجد اسمك جميل زى مدونتك
اما عن الموضوع فبجد احنا محتجين التذكره دى كل شويه
اعانك الله على الاصلاح
دمى بكل خير وسعاده
والله الموفق

التائب يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
انى احبكم فى الله يقول...

هند انا مش مصدقه ايه المواهب دى بس يا عم

روح الاسلام يقول...

انا والحب ننتظرك حبيتى
جزاك الله خيرا على مرورك على مدونتى المتواضعة واتمنى انك تتابعها على طول

روح الاسلام يقول...

انى احبك فى الله

ميرسى اوى ليكى يا جميل وباعدين دة بعض ما عندكم ههههههههههه

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ يقول...

كلماتك جميله جدا

ولا رغي ولا حاجه
احنا فعلا محتاجين نتذكر الاحاسيس والمعاني الجميله دي

جزاكي الله كل خير بجد

انا هروح اقرأ البوست تاني
عجبني جدااااا

وشكر لزيارتك الجميله لمدونتي

تحياتي واحترامي

روح الاسلام يقول...

امير الهدوء

لأ ابدا دا انا اللى المفروض اشكر حضرتك على زيارتك الجميلة دى لمدونتى

almasry يقول...

ربنا يثبتنا ويهدينا يارب


تحيــــــاتى
المصــــــــــرى

روح الاسلام يقول...

المصرى

جزاك الله خيرا على زيارتك لمدونتى المتواضعة دى

صريح أوي يقول...

السلام عليكم
لاأزيد علي جزاكم الله خيرا
فإذا كانت الكلمات نابعة من القلب فهي تصل إلي القلب
وكما قال الشهيد سيد قطب
إن كلماتنا تظل عرائس من الشمع فإذا ارتوت بدمائنا دبت فيها الحياة
ذلك هو مانريدة أن تمتلئ أفعالنا بالحماسة كما هي كلماتنا
جزاكم الله خيرا

لؤلؤة الاسلام يقول...

نودى ايه الحاجات الحلوة ديه بس مدونتك حلوة اوى بجد و الموضوع رائع و شكرا

روح الاسلام يقول...

صريح اوى
خدوجة
ميرسى اوى ليكم على تعليقكم وزيارتكم للمدونة
وتسلمولى

إشراقة أمل يقول...

روح الاسلام

موضوع جميل جدا وربنا يوفقك

دي اول زيارة لي ومدونتك عجبتني جدا شكلها حلو اوي

بارك الله فيكي على المعلومات الجميلة والمهمة جدا

وجزاكي الله عنا خير الجزاء

اشراقة

روح الاسلام يقول...

اشراقة امل
جزاكى الله خيرا على تعليقك وزيارتك الجميلة دى لمدونتى وان شاء الله اكون عند حسن ظنك
تحياتى ليكى

إبن مصر يقول...

السلام عليكم
هذه اول زياره لى ولن تكون الأخيره ان شاء الله
مدونتك جميله مهذيه
وموضوعك جميل
كلمات مبعثره ولكنك بذلتى مجهود للمها
مشكوره على هذا المجهود
وجعله الله فى ميزان حسناتك
تحياتى

روح الاسلام يقول...

son of egypt
جزاك الله خيرا على زيارة المدونة وان شاء الله هايعجب حضرتك باقى المواضيع اللى انا ناوية احطها

نـــــور يقول...

انتى رغايه؟
ده انتى عسل والله انا الو مرة اجى عندك
بجد سكر خالص ربنا يحميكى ويحفظك
لفته جميله منك جزاكى الله بها خيرا
امتنى يدوم التواصل
دمت بخير

روح الاسلام يقول...

حبيبة
ميرسى ليكى يا جميل على الكلام الحلو دة وانا شفت مدونتك وهية عسل زيك وعجبتنى اوى وان شاء الله هاتواصل معاكى داينا..وربنا يخليكى يا قمر